نتیجه سرمایهگذاریهای آتیهنگر صندوق ذخیره فرهنگیان، بسیار زودتر از موعد خود را نشان داده است. بهطوری که این سرمایهگذاریها باعث شده نرخ روز ارزش داراییهای مؤسسه با فاصله قابل ملاحظهای نسبت به تورم افزایش یابد.
استاندار اصفهان گفت: آموزش و پرورش باید با اعزام بازرسان نامحسوس و با حفظ آبروی افراد، اقدامهای ویژهای در زمینه نظارت بر دریافت شهریههای بیضابطه برخی از مدارس غیرانتفاعی در این استان صورت دهد.
هفته گذشته خبر بازگشایی مدارس سراسر کشور از امروز ۲۷ اردیبهشت ماه بدون حضور و غیاب دانش آموزان بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، بازتاب گستردهای داشت. بر اساس این مصوبه، حضور دانشآموزان اجبار نیست و تنها برای رفع مشکلات و سوالات از معلمان میتوانند به مدرسه مراجعه کنند.
استاندار اصفهان با بیان اینکه در دنیای کنونی علم بدون سواد رسانه کافی نیست، ادامه داد: کرونا فرصتی را برای رشد و تسریع در امر آموزش الکترونیکی و مجازی بود و لذا آموزش در دوره پساکرونا با بهره گیری از این ظرفیت باید متفاوت از گذشته باشد.
«در سال تحصیلی جدید حدود هزار و ۷۰۰ دانشآموز به آمار شهرستان نجف آباد اضافه خواهد شد»، «ساماندهی نیروی انسانی و نقل و انتقالات برای سال تحصیلی جدید در دستور کار آموزش و پرورش است»، «استقبال از نقد رسانهها»، «پرورش نسلی فکور، کارآفرین و خلاق مبتنی بر سند تحول آموزش و پرورش»؛ کلیدی ترین اظهارات رئیس اداره آموزش و پروش شهرستان نجف آباد در نشست خبری ...
رییس سازمان پژوهش و برنامهریزی درسی گفت: کنکور، به عنوان نحوه گزینش متقاضیان ورود به عرصه تحصیلات تکمیلی روشی است که مانع پژوهش و نوآوری دانشآموزان می شود؛ از این رو، باید از شیوههای مختلف ارائه شده به منظور ارزیابی صحیح دانشآموزان برای ورود به دانشگاه استفاده شود.
وزیر آموزش و پرورش به پرسش درباره وضعیت معلمان و دانشآموزان بازداشتی در حوادث آبان ماه پاسخ داد و گفت: طبق آخرین آمار و گزارشات مشکل دانشآموزانی که دچار مسئله شده بودند حل شده، همچنین مسئله معلمان و برخی کارکنان در سراسر کشور نیز حل شده است.
وزیر آموزش و پرورش گفت: وضعیت حقوق و دریافتی بازنشستگان فرهنگی زیاد نیست و باید برای رفع این مشکل تلاش کرد. هیچکس تردید ندارد که شرایط حقوقی پیشکسوتان و بازنشستگان باید درست شود اما شرایط سخت اقتصادی کار را دشوار کرده است
اگر مسئولان، مردم و خانواده ها خواهان جامعه ای دانا، پیشرو، پیشرفته، اهل علم و عمل، امیدوار و پویا هستند و می خواهند آمار جرم و جنایت و بزه و تعداد زندانیان و آمار اعتیاد و طلاق کاهش یابد اساسی ترین کار، اصل دانستن تعلیم و تربیت صحیح، به هنگام، مستمر و موثر و «بازیابی» جایگاه معلم و مربی در تمامی سطوح است، قدر مسلم تحول در سیستم آموزش و پرورش و آموزش ...
رئیس جمهور در جلسه عصر یکشنبه هیات دولت و در آستانه بازگشایی مدارس، اظهارداشت: وزارت آموزش و پرورش با قریب به ۱۵ میلیون نوجوان و جوان، بدون تردید مهمترین دستگاه کشور است و همین امر، وظیفه خطیر هدایت و آموزش مهارت و دانش را بر دوش دولت سنگینتر کرده است.
مدیرکل ارزیابی و رسیدگی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: کتاب های کمک درسی مورد تایید وزارت آموزش و پرورش نیست. امید است بتوانیم طرح ممنوعیت استفاده از کتاب های کمک درسی را در سراسر کشور به صورت ۱۰۰ درصد اجرایی و عملیاتی کنیم. از اولیا دانش آموزان هم می خواهیم برای تهیه این کتاب ها با مدارس مشارکت نکنند. چون از نظر ما غیرقانونی است.
جهانگیری معاون اول: تغییر و تحولات در دنیا خیلی سریع است و آموزش و پرورش باید این جهان متغییر را شناسایی کنند. باید دانش آموزان را به جای توصیه به سکوت به گونهای تربیت کنیم تا خود را با شرایط متغییر جهان تطابق دهند. آموزش و پرورش باید افرادی پرسشگر، نقاد و مشارکجو تربیت کند.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش در نشست با مدیران و کارکنان سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی اظهار کرد: تا تدوین و تصویب نظامنامه تعامل آموزش و پرورش با سازمانهای دیگر، هیچ تفاهمنامهای قبل از بررسی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی منعقد نشود.
متأسفانه ساختار و تشکیلات و فرآیندها در آموزش و پرورش فعلی کاملاً بوروکراتیک و از بالا به پایین است. تا زمانی که تغییر در این ساختار رخ ندهد، بهبودی در نظام تعلیم و تربیت ایجاد نخواهد شد.
سند 2030 برنامهای برای یک سال و دو سال آینده نیست. طراحان آن چند دهه بعد را میبینند، صبرشان زیاد است و روی سادهلوحان و خائنان داخلی نیز حساب ویژهای باز کردهاند.
نظام تعليم وتربيت ما درچند دهه پس از پيروزي انقلاب اسلامي نقشه راه نداشت و حالا که بيش از هفت سال ازتصويب و ابلاغ سند تحول آموزش و پرورش در شورايعالي انقلاب فرهنگي مي گذرد، انگيزه اجراي آن وجود ندارد! چون سند، مديران مجري خود را توصيف نکرده است!
معاون آموزشی وزیر علوم، معتقد است، وضعیت کنکور و نظام تست زنی از جمله عواملی است که در کورکردن و انحراف استعدادها در رشته های مختلف از جمله ریاضی تاثیرگذاشته است. برای بهبود سیستم آموزشی، از راه استاندارد سازی محتواهای درسی و از طریق تراز کردن و یکپارچه سازی آزمونها در سطح ملی باید کمک گرفت.